This blog has changed.
It was about the refit of a Jeanneau Rush. That boat is in the water.
The new (long term) project is building a foam sandwich boat from scratch. See the model on the left. There used to be a drawing of a Jeanneau Rush there.
Today I only managed to do some cleaning and sanding of the rudder blade. To compensate for the lack of progress I changed a picture on a website ….
To also post some content (and fake progress) I add the picture below showing the big rudder stock. It’s almost as thick as the rudder blade and makes me smile!

Beste Karel, ik ben benieuwd naar wat ervaringen van u met het maken (en gebruiken) van de vaste buiskap. Op mijn vorige schip (een Westerly Regatta 290) heb ik een vaste buiskap gemaakt van stroken triplex in 2 lagen (2x 4mm), verstevigd met stringers en aan buiten en binnenkant afgewerkt met glasvezel en epoxy. Als ramen polycarbonaat. Ik ben gewisseld van schip, heb nu een New Classic 700 die nog een buiskap nodig heeft. Twijfel weer tussen stof of vast. Hoe is het bevallen om van karton en later foam een model te maken? Is het dak sterk genoeg om op te staan? Waarom heeft u het raam relatief klein gehouden? En waarom de zijkanten zo ver naar voren open? Regent het dan niet in? Bij de Westerly bleek ik toch de overhang boven het brugdek iets korter te hebben gemaakt dan de vorige, stoffen, kap. Gaf toch iets meer inregenen als het wat harder ging. Hoe heeft u de kap gemonteerd op het kajuitdak? Bij de Westerly had ik de mazzel dat ik dat met twee ogen tegen het instrumenteconsole er bij met vier sjorringen kon doen. Maakt dat de kap er gemakkelijk af kan. Ik ben benieuwd naar uw ervaringen met het maken van deze kap. Met vriendelijke groeten, Michiel Firet
Hallo Michiel,
Net weer eens ingelogd op deze site. Ik zie je bericht nu pas. Melding per e-mail gaat blijkbaar mis, sorry. Per e-mail gereageerd op je vragen.
Vriendelijke groet,
Karel